Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Rádiné Zsuzsa | 0 hozzászólás
A katolikus egyház küldetése a nyomorban, bajban, szükségben lévő embernek járó, embernek szóló segítség nyújtása – nyilatkozta Erdő Péter bíboros, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia elnöke május 21-én az InfoRádiónak adott interjújában.
Az alábbiakban a beszélgetésnek a migráció témájára vonatkozó részét közöljük. Erdő Péter bíboros az interjúban elmondta:
–
Az emberi személynek méltóságából kifolyóan megjár a szabadság, de az
egyes szabadságjogokat nem lehet összefüggésükből kiszakítani és esetleg
kijátszani egymás vagy mások ellen, hiszen a szabadság felelősséggel is
jár. A szabadság nem puszta negatív fogalom, nem pusztán azt jelenti,
hogy minden kötöttségtől mentes vagyok és a másik emberre sem kell, hogy
tekintettel legyek. Ez már nem igazi szabadság. Hanem értékek
megvalósítására, javak megszerzésére, szolgálatára való és szolgál az
igazi szabadság. Ilyen értelemben tehát a szolidaritásnak a küldetését
vagy a szolidaritásnak a feladatát is magában foglalja a helyes
értelemben vett szabadság. Így kerülnek elő azok a csoportok, akiknek
erre a szolidaritásra szerintünk különösen is szükségük van. Ilyenek
lehetnek bizonyos országokban azok a nők, akik valamilyen elnyomásnak
vagy erőszaknak az áldozatai. Aztán ilyenek lehetnek például a
bevándorlók. Erről részletesen vitatkoztunk Rómában, mert ez ma valóban
Európát foglalkoztató, sok arcú probléma. Bizonyos mediterrán országok,
Olaszország, Görögország lakossága, de részben egyházi vezetői is látnak
abban fantáziát, hogy osszuk el a bevándorlókat és a többi országok is
vegyenek át egy bizonyos kontingens. Ugyanakkor érzik azt a problémát
is, hogy hát valahogy azt is meg kell határozni, hogy ki léphet be, ki
nem léphet be. De az egyháznak itt is van egy elsődleges küldetése, ez
pedig a nyomorúságban, bajban, szükségben lévő embernek járó, embernek
szóló segítség.
– Meghatározza-e az egyház a személy
számára érthető cselekvési parancsot? Ha olyan helyzetben lévő emberrel
találkozik, aki valahonnan bármi miatt menekül, a szolidaritás ez a
parancs?
– A parancs a szolidaritás, ez teljesen
egyértelmű. Jézus Krisztusnak a radikális tanítása olyan tanítás, ami a
saját korában is megbotránkoztatta a környezetét, mert azt mondták, hogy
ki tudja ezt mind megtartani. És mégis az ellenségszeretet parancsa,
azt hiszem ennek a legmagasabb foka, amikor már azt sem nézzük, hogy
tulajdonképpen milyen az illetőnek a beállítottsága, hanem csak azt,
hogy nyomorúságot, szükséget szenved. Természetesen az államoknak joga
és kötelessége az, hogy valamilyen szinten a közrendet biztosítsák, hogy
igyekezzenek annak a közösségnek az igazi javát szolgálni, akit
képviselnek. Ez azonban ezzel a konkrét és nagyon közvetlen
szeretetparanccsal együtt kell hogy működjön, és nekünk elsődleges az,
amit a mindennapi életben közvetlenül találunk. Tehát ha találkozunk az
éhezővel és tudunk enni adni neki, tegyük meg. Ez azonban önmagában még
nem oldja meg ezt a hatalmas világméretű problémát. Éppen ezért azt
mondja a nyilatkozat, hogy egyrészt tegyünk meg mindent, hogy megmentsük
a bevándorlókat, akik a Földközi-tengeren át érkeznek, ugye
Olaszországban elsősorban ezt érzik, másrészt, hogy megszüntessük a
kétségbeesett elvándorlás okait, és lehetővé tegyük, hogy mindenki
békében élhessen a saját eredeti hazájában. Na most ez a második rész,
ez, persze sokkal nehezebb. Tehát nehezebb, mint a közvetlen
humanitárius segítség, mert ehhez valóban a gazdasági világrendet
kellene igazságosabbá tenni, a politikai viszonyokat kellene békésebbé
tenni egész kontinenseken. Hát ez egy igen nagy feladat, és ebben
biztos, hogy a vallási közösségek önmagukban inkább csak prófétai jelek
lehetnek, de önmagukban ezt elintézni vagy eldönteni nem tudják.
–
Addig, amíg a világrend nem változik meg és nem maradhat mindenki ott
szabad akaratából, ahol született, addig akkor marad az azonnali és
hatékony segítség a mi számunkra? Mi jobb helyzetben vagyunk?
–
Tehát a hívő számára az azonnali és hatékony segítség, az egy abszolút
parancs. Mindenki, amit tehet, tegye meg. Másrészt az államok számára
pedig megmarad az igazi közjóért való felelősség, de ebbe az emberség is
beletartozik.
A teljes beszélgetés meghallgatható az InfoRádió Aréna című műsorában pünkösdvasárnap reggel 8 órakor és pünkösdhétfőn 18 órától.
Fotó: Thaler Tamás
Magyar Kurír
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!