Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Rádiné Zsuzsa | 0 hozzászólás
A
választott nép honfoglalása összetett és hosszú eseménysorozat
eredménye volt. Mindenképpen szükség volt azonban arra, hogy elmenjenek,
Mózest követve útnak induljanak, és vállalják az út minden fáradalmát. A
vándorlást követően újabb lépést kellett megtenniük, miután eljöttek
Egyiptomból, és maguk mögött hagyták azt, el kellett foglalniuk
Palesztinát. Ebben Józsue vezette őket, az olvasmányban arról
hallottunk, hogy a megöregedett Józsue összegyűjti népét Szichemben, ott
felidézi Isten nagy tetteit, és felteszi a fontos kérdést, hogy miután
eljöttek Egyiptomból, akarnak-e maradni, megmaradni a legfontosabban: az
Istennel kötött szövetségben és az Úr szolgálatában, avagy elmennének, a
mezopotámiai vagy amoriták istenei felé. A nép egyként felel a
kérdésre: maradni akarnak a Sínai szövetség istenszolgálatában. A
megmaradáshoz, a hűséghez, egy fontos dolog történik, a nép felidézi
Isten nagy tetteit, felidézik hitük alapjait.
Az ember családi
útján is megvan az „eljönni”. Szent Pál az efezusiaknak idézi: „ezért a
férfi elhagyja apját, anyját, feleségéhez csatlakozik és a kettő egy
test lesz.” Valahonnan eljönni és valamiben megmaradni – ez az út
járható. A család az egyetemes egyház képe, itt a legjelentősebb
tanítása Szent Pálnak, hogy a férfi és a nő házasságát úgy állítja
elénk, mint Krisztus és az egyház kegyelmi kapcsolatának vetületét. A
látható egység nagy titka ennek a láthatatlan kegyelemnek a
megnyilvánulása. A megmaradásnak az egymás iránti alárendeltség, az
engedelmesség, a szeretet az eszköze, de a belseje Krisztus kegyelme. Az
utat, amit bejárunk, amit megteszünk, ebből az erőből tesszük meg.
Az
evangéliumban arról hallunk, hogy azok, akik eljöttek, Jézus követői
voltak, akik talán otthont, anyát, apát elhagytak, akik látták Jézus
nagy tetteit, akik megélték az Ő megtartó kegyelmét, a testéről és
véréről szóló „kemény beszéd” miatt elmennek, megbotránkoznak, nem
hisznek, sőt árulóvá lesznek. „Többen visszahúzódtak és többé nem jártak
vele.” Jézus mondja is, hogy csak az jöhet hozzá, akinek az Atya
megadja. A tanítványoknak feltett kérdés az evangéliumi szakasz
mélypontja: „Ti is el akartok menni?” – csúcsponttá változik Simon Péter
válaszától: „Uram, kihez menjünk? Az örök élet igéi nálad vannak. Mi
hittünk és tudjuk, hogy te vagy az Isten Szentje.” Ez a hitvallás aktív
hűséget hordoz. Isten hűsége ilyen, és a mi hűségünk, megmaradásunk is
ilyen kell legyen. Isten változhatatlan és örök szeretettel szereti az
embert, a mi bizalmunknak ez az alapja és ebből kell táplálkoznia,
építenie. Krisztus az „Ámen, a hű és igaz tanú”(Jel 1,5) élteti a mi
ragaszkodásunkat.
Kétféle hűség van, az aktív és a passzív. A
passzív hűség csupán arról szól, hogy nem megyek el, nem teszek semmi
rosszat, de nem is teszek semmit a kapcsolatért, az aktív hűség viszont
nemcsak hogy nem megy távolra, nemcsak hogy nem tesz semmi rosszat,
hanem mindent megtesz a kapcsolatért, a belső életért. Legyen szó
házassági kapcsolatról, vagy éppen istenkapcsolatról. A vasárnapunk
egyik üzenete ez, és ennek a megélése lényegi kérdés, ne csak passzív
értelemben legyek hűséges, hanem a megmaradásom az aktív legyen.
Istennel kapcsolatban járja át az élő hit, a tudás, az Igéből és az
Eucharisztiából való táplálkozás, és a jelenlétben végzett ima.
Pék Sándor/Magyar Kurír
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!