Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
9 éve | Rádiné Zsuzsa | 0 hozzászólás
Szerdán délután az aricciai Isteni Mester lelkigyakorlatos házban Bruno Secondin kármelita atya tovább folytatta nagyböjti elmélkedéseit Ferenc pápa és a római kúria tagjai számára. Ezúttal a száreptai özvegyasszony története szolgált kiindulási pontként a Királyok első könyve 17. fejezetéből.
Illés egy özvegyasszony gyászán keresztül ismeri meg a halál méltóságát
A
szegény özvegyasszony megvendégeli a prófétát jóllehet neki is csak egy
marék lisztje és néhány csepp olaja van. Mindez alkalom lesz a próféta
számára, hogy bensőleg növekedjék. A karmelita atya szerint Illés
agresszív, kezelhetetlen természetű. Az egyházatyák is ezt látták az ő
személyében, és hogy „Isten kiegyenesítette a jellemét, nem pedig
megszelídítette”. A prófétát az Isten azért küldi Szareptába, hogy ott
egy szegény, védtelen özvegyasszony tanítványaként szembesüljön „a halál
méltóságával”.
Kezdetben a próféta a fogyhatatlan étel
csodájánál még hatalmasnak, csodatévőnek tűnik, aki könnyen ad
utasítást, de az özvegy fiának a halála egy más útra téríti. Már csak az
Úrban bízik, megéli saját kiszolgáltatottságát, már csak az Istenre
hagyatkozik, akinek egyedül van hatalma. A halott fiúra boruló
magatartása, könyörgő és kérlelő hangja az özvegy számára az Istennek
egy másik arcát tárja föl, ez pedig az együttérző, a könyörületes Isten,
az irgalmasság Istene, aki átölel és saját magába fölveszi a sebeinket.
Az Istentől kapott, eltékozolhatatlan örökség Nábot szőlője történetében
Csütörtök
délelőtt Secondin atya a Királyok első könyvének 21. fejezetéből a
Nábot szőlője történetet elemezte „Nem hagyom rád az örökségemet: az
igazságosság és a szolidaritás tanúi” címmel. Ácháb király szeretné
megkaparintani az alázatos Nábot szőlőjét, de az egyszerű parasztember
nem akar visszaélni az atyáitól kapott örökséggel, még ha a király maga
kéri is azt. Ekkor a király álnok felesége, Izebel hamis tanúskodás
megszervezésével megvádolja Nábotot istenkáromlással, majd kivégezteti.
Illés ekkor kimondja az Isten ítéletét Ácháb király felett, aki azonban
erre bűnbánatot tart és eléri büntetése enyhítését. A történet
főszereplői egy-egy pszichológiai típust testesítenek meg – magyarázta a
lelkigyakorlatos mester – Ácháb a frusztrált embert, Izebel a skrupulus
nélküli hatalmaskodót, Nábot az egyszerű jámbort, a lelkiismeret
nélküli népképviselők pedig a maffiózó fajtát mintázzák.
Ezek a
képek alkalmasak arra, hogy „bennünket is kivigyenek a szabadra”, és ott
„fedetlenül” egy komoly lelkiismeretvizsgálatban lemeztelenítsenek.
Kétségtelenül provokálnak bennünket ezek a szövegek – jegyezte meg a
karmelita atya. Hányszor is tesszük meg, hogy a szent ruhákat arra
használjuk fel, hogy velük palástoljuk el a hamis dolgainkat? Köztünk is
megtörténhet, hogy Isten nevében burkolt erőszakot alkalmazunk! De
mennyire szükséges, hogy a szegények és az elnyomottak most is
fölkiáltsanak! Afrika és a Közel-Kelet erőszak-cselekményeire gondolva a
kérdés ma így fogalmazható meg: „Vajon az európai lelkiismeretnek nincs
mit magára vennie?”. A Biblia válasza egyértelmű: mindannyian a föld
Nábotjainak a pártjára kell álljunk, védelmezni a jogaikat, befogadni az
áldozatokat, felszítani a lelkiismeretet, hogy a föld az Istené legyen,
áldás az élet számára” – fejezte be csütörtök délelőtti elmélkedését
Bruno Secondin karmelita atya az Ariccia-ban tartott pápai
lelkigyakorlaton.
Forrás és fotó: Vatikáni Rádió
Magyar Kurír
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!