Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Utolsó elmélkedésében Illés próféta életének újabb szakaszát elemezte Bruno Secondin karmelita atya Ferenc pápa és a Római Kúria mintegy 70 fős közössége előtt február 27-én, pénteken délelőtt. A Vatikáni Rádió tájékoztat.
A záró-elmélkedés: Felölteni Illés köntösét
Péntek
délelőtt tartotta meg Bruno Secondin karmelita atya az utolsó
elmélkedését Ariccia-ban Ferenc pápa és a Római Kúria lelkigyakorlatán
„Felölteni Illés köntösét: a testvériség prófétái” címmel. A Királyok
második könyve 2. fejezete beszéli el Illés próféta küldetésének a végét
és karizmája átadását a tanítvány-Elizeusnak. A „tűz és köntös”
fogalompárban foglalta össze a prédikátor a mondanivalóját, elsősorban a
lelkigyakorlatos résztvevők számára: „a tűzben
elemésztődött-elragadtatott próféta arra hív bennünket, hogy a
hétköznapi elfoglaltságainkhoz visszatérve, legyünk az újdonság
ösvényeinek a kikémlelői magunk és mások számára, öltsük magunkra Illés
köntösét, az örökségét és induljunk a frontok felé, mint a testvériség
prófétái!”.
Önmagából kivetkőzve a Mester köntösébe-karizmájába öltözik
A
Szentírás elmondja Illés próféta és a tanítványai - köztük Elizeus -
kapcsolatát, tüzes szekéren az égbe ragadtatását, Elizeus prófétai
megbízatását és működése kezdetét, ahogy önmagából kivetkőzik, majd
felölti a mester köntösét. A gyengédséggel teli történet mintegy
feloldja az Illés prófétát jellemző keménységet, a próféta valamiképpen
tanul a tanítványától, aki ugyanis szívélyes és türelmes. Ebből adódjék a
mi készségünk is a tanulásra, még a tanítványainktól is! - hangsúlyozta
a karmelita atya.
Mester és tanítványa együtt kelnek át a
Jordánon, mely a múlt és a jövő kapcsolatában Jézusra és a Keresztelőre
emlékeztet. Elizeus gondosan kíséri a mesterét, átveszi tőle utolsó
értékes útmutatásait. „Nekünk is szükségünk van tanítókra – buzdított P.
Secondin – lelkivezetőkre, akik képesek kísérni bennünket, máskülönben
bürokratákká válunk”.
Tűzben elemésztődve
„A
tüzes szavú próféta egész élete végül tűzben emésztődik el, mintegy
holokausztként” – folytatta Secondin atya. Elizeus szemlélője Mestere
elragadtatásának, ezért is nyeri el Illés örökségét, amit a prófétai
köntös jelképez. A kormányzás, az istentisztelet, a prófétálás, a tudás
karizmája tűzben adatik át, egy megélt igazságban, mely
elégeti-elemészti az akadályokat és képes új utakat nyitni – magyarázta
Secondin atya. Elizeus kivetkőzik önmagából és a köntösbe öltözködik.
„Élned kell azt, amit a köntös jelképez: a tüzet, a szolgálatot és a
küzdelmet”.
A vízen át nyílik új út
A
fiatal tanítvány, visszatérve a társaihoz, érzi a küldetés súlyosságát,
nagyságát. Fél. A Jordán partján így kiált fel: „Hol van az Úr, Illés
Istene? Ám éppen ekkor kezdődik a küldetése, amikor a köpenyt kézben
tartva, ráüt a Jordán vízére, mely kettéválik, megnyílik és utat enged.
Mindnyájunknak meg kell tudni nyitni a zűrzavar örvényein átvezető utat,
mely átvezet az életbe és a hűségbe – értelmezte jelképesen a karmelita
atya a bibliai szakaszt, majd egy személyes küldetést rótt minden
jelenlévőre: „Visszatérve a városba, elhagyva ezt a magányt, melyben egy
kicsit elrejtőztünk, nekünk hasonlóképpen el kell fogadnunk, hogy a
többiek meglássák bennünk Illés próféta szellemét, mely ránk szállott.
Lássák meg ezt a tekintetünkről, a stílusunkról, azon képességünkről,
hogy új utakat tudunk nyitni, a szabadság útját. Lássák meg rajtunk
abból a képességből, hogy meg tudunk ölelni minden halottat,
visszatérítve őket az életbe. Hadd lássák rajtunk az emberek, nem csak
az imádság köntösét, hanem azt a képességet, mellyel utat nyitunk e
világ kaotikus „Jordánjainak” a közepén. Ezért a kormányzás és a
liturgikus ünneplés karizmájához az egyházban tartozzék hozzá a
„prófétai küldetés” is!
„A hagyomány megőrzi a tüzet és nem imádja a hamut”
Bruno
Secondin atya, jóllehet az egész héten át hűségesen tolmácsolta a
Szentírást, mégsem bibliai igével búcsúzott, hanem Illés próféta tüzes
képnél maradva Gustav Mahler osztrák zeneszerzőtől idézett: „A hagyomány
megőrzi a tüzet és nem imádja a hamut!”.
Forrás és fotó: Vatikáni Rádió
Magyar Kurír
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!