Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
hitvilág 2013.05.05. | 07:00 A Vigasztaló Lélek – Húsvét 6. vasárnapja – VIDEÓ
1. Az első apostoli zsinat (Ap Csel 15, 1-2. 22-29)
A Judeából származó és az antióchiai keresztények között történelmi
jelentőségű vita bontakozott ki, és a Szentlélek bölcs sugallata nélkül
könnyen szakadáshoz vezethetett volna. Ez az (első egyetemes) zsinat
Szent Pál első és második missziós útja között is határkőnek számít.
Látszólag a körülmetélésen különböztek össze, de az igazi kérdés az
volt: szükséges-e az üdvösséghez a mózesi törvények megtartása? Az
Apostolok Cselekedeteit olvasva rádöbbenünk a közösségi döntések igazi
hátterére is. Mi és a Szentlélek úgy döntöttünk…- vagyis az apostolok a
vitás kérdést megimádkozták és a Szentlélekben döntöttek. Félelem
nélkül, elszánt küldetéstudattal erősítették meg a pogányságból megtért
testvéreiket. A hívők közössége azért igazodik az apostoli egyház
döntéseihez, mert, tudja, hogy fölötte a Szentlélek őrködik. Az egyházi
Tanítóhivatal is a Szentlélek segítségével maradhat a hit tisztaságának
őre és Krisztus tanításának hiteles magyarázója.
2. A mennyei Jeruzsálem (jel 21, 10-14. 22-23)
A szentíró látomásában az Egyház is az örök boldogság jelképe,
előkészítője. Az ősegyház fokozatosan éri el nagykorúságát, s így
előrevetíti a mennyei Jeruzsálem képét. Isten új népe, az egyház a végső
idők Izraeljét testesíti meg, ahol egységben lesz a szétkergetett nyáj,
szabad, nagykorú, önkéntes szeretetben, örök fiatalon váltja valóra
Krisztus akaratát. Az egyház is isteni alapítású, Isten oltalma alatt
áll, az ószövetség jogutódja és Isten új választott népe. Krisztus a
szegletkő, alapköve az apostolok tanítása. Létében, szolgálatában,
liturgiájában, közös imájában és dicsőítésében elővételezi a mennyei
Jeruzsálemet.
3. Jézus megígéri a Szentlelket (Jn 14, 23-29)
Jézus megosztja velünk Lelkét és nevet ad neki: Vigasztaló, Szószóló,
Segítőtárs. Egy fel nem fogható és mégis valóságos titokra utal, amelyet
az apostolok is igazából pünkösd után értenek meg. A megígért
segítőtárs ugyanis Jézushoz hasonlóan személy. Jézus és az Atya közös
lelke. Belülről érint meg, a szívünket teszi fogékonnyá, hogy
emlékezzünk arra az igazságra, ami Jézus által jutott el hozzánk. Nem a
hazugság lelke, amely hamis reményeket ébresztene, hanem az Igazságé,
amelyben megismerjük a teljes igazságot, és azt meg tudjuk különböztetni
a tévedéstől, a félrevezető ál-igazságoktól.
A Szentlélek az Isten éltető lelke, akit Krisztus egyházára árasztott,
hogy világító fáklya, belső tűz, lendületet, állandó lelkesedést és
frissességet adó őserő legyen, aminek folyton érződnie kellene
hétköznapi szeretetünkön és tenniakarásunkon is. A Szentlélek által
ápolja egyházunk a kinyilatkoztatást, gondozza a jézusi tanítást és
hirdeti az örömhírt. A Szentlélek segít minden hívőt, hogy saját magában
is elmélyítse az evangéliumot, újból és újból felszítsa az
istenszeretet tüzét, hogy ne akadjunk fönn az apostol ügyetlenségén,
hanem érdeklődéssel és bizalommal fogadjuk a hétről-hétre hirdetett
bibliai tanítást. Ha nem így történik: velünk, befogadókkal van a gond.
Az ember az Isten kegyelmének edénye. Az edény csak akkor alkalmas a
folyadék befogadására, ha ép, ha nem lyukas.
De gyarló emberek vagyunk, hitünk is megfogyatkozhat, a kegyelem
kicsöpöghet a lyukas edényből. Az egyház hitét is gyöngíthetik a tagok
bűnei, felszínessége, közömbössége, lustasága, amikor kényelmesen
berendezkedünk a középszerűség nyugodt, felelőtlen állapotára és
képtelenek vagyunk a változásra, amikor hiányzik a bátorságunk, és nem
merünk kockáztatni. Ilyenkor-ahogyan Ferenc pápa nemrég fogalmazott-
olyanok vagyunk, mint az alkalmi gyermekgondozó, akinek az a fontos,
hogy a kisbaba aludjék, és ne rosszalkodjon. Nem anya(szent)-egyház
vagyunk, aki szüli gyermekeit a Lélekben, hanem csak, pesztrálunk,
„bébiszitterkedünk”, hogy fenntartsuk a változatlanság megkövesedett
biztonságát. Csodálkozunk, hogy így nem hagyunk teret, helyet, szerepet a
megújító Szentléleknek?
Jézus, amikor lelkét küldi apostolaira, mintha azt mondaná nekünk:
Vállaljátok önmagatokat és egymást. Szegődjetek bátran szolgálatomba,
legyetek a Szentlélek munkatársai, merjetek dönteni! Ha kell, menjetek
szembe a fennálló kordivatokkal és trendekkel, és éljétek a szeretet
parancsát akkor is, ha nem jövedelmező. Ne a triumfalista, győzedelmes
egyház mögé bújjatok, hanem szolgáljatok és fedezzetek fel engem a
legkisebbikben, azokban, akik között éltek.
Sebestyén Péter
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!