Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kedves Zarándoktársak! Kedves Rádióhallgatók és Televíziónézők, bárhol a világon! Krisztusban Szeretett Testvérek!
Mi,
zarándokok, ide Csíksomlyóra valójában mindannyian hazajöttünk.
Hazajöttünk, mert az édesanyánkhoz jöttünk. Hol is lehetnénk otthon a
világban, ha nem édesanyánknál, a napba öltözött asszony palástja alatt.
Ahhoz
az édesanyához jöttünk, akinek egyedüliként van bejárati kulcsa
gondokkal terhelt, szenvedésektől gyötört, de mégis hittel reménykedő
szíveinkhez.
Édesanyánknál mindannyian itthon vagyunk. Itthon vagyunk, bármely szögletéből jöttünk is széles e világnak.
Itthon vagyunk még akkor is, ha lélekben lerongyolódottan érkeztünk haza.
Talán éppen akkor vagyunk igazán itthon. A tékozló fiúknak édesanyjuk is van.
S ez Mária, a mi édesanyánk.
Minden
édesanya terített asztallal várja gyermekeit. A csíksomlyói Szűzanya,
ma itt a nyeregben, a hármas oltáron, nekünk is asztalt terített.
Kettős asztalt. Az isteni ige és az eucharisztia asztalát.
Azt
kaptam feladatul, hogy az Ige megterített asztalának gyümölcseit osszam
meg zarándoktársaimmal, akik hiszem, hogy ezen asztal áldásaira és
üzenetére éhes és szomjas lélekkel érkeztek haza.
Három gyönyörű szentírási szakaszt hallgattunk végig pár perccel korábban.
Az első kettő végén ezt hallottuk: Ez az Isten igéje! A harmadik, az evangélium végén pedig ezt: Ezek az evangélium igéi.
Ezek
a felszólítások alázatra és engedelmességre intik és kötelezik az ige
hirdetőjét. Tudomásul kell vennie, hogy itt és most, valóban ez az Isten
igéje.
Itt és most Isten minket e szentírási szakaszokba foglalt
üzenete által akar megszólítani, lelkesíteni, bátorítani, tanítani,
meginteni, lélekben talpra állítani.
Szent Ágoston egy alkalommal
arra figyelmeztette híveit, hogy amiként nagyon óvatosak
szentáldozáskor, nehogy egy morzsa is lehulljon a földre, hiszen az maga
Krisztus, ugyanúgy óvatosnak kell lenniük az Isten igéjének a
hallgatásakor is, nehogy egyetlen szép gondolatot is kihullassanak
szívükből, mert az szintén maga Jézus Krisztus, aki az idők
teljességében Mária méhében testet öltött.
Kedves Zarándoktársak!
Az
evangélium névtelen bekiáltójának szavait a Szentlélek Úristen megóvta
az elkallódástól, bekerültek az újszövetségi szentírásba mint isteni
szó. És lám, a csíksomlyói szentély őrei, a ferences atyák, ezeket a
fennkölt szavakat választották az idei nagy búcsú jelmondatául: Boldog a
méh, amely Téged hordott (Luk 11,27).
A Bibliát rendszeresen
olvasó hívő ember nyomban idehallja az ugyancsak Szent Lukács
evangélista által megörökített hálaadó ének, a Magnificat gyönyörű
szavait, ahol az Erzsébetet meglátogató Szűzanya önmagáról mondja: Íme,
mostantól fogva boldognak hirdet engem minden nemzedék (1,48).
Jézus
nem utasítja vissza a névtelen asszony felkiáltását, csupán kiegészíti
és helyére teszi a dolgokat. Egészen pontosan azt mondja: az igazi
boldogság alapja az Isten szavához való helyes hozzáállás. Ez pedig két
dolgot tételez fel: meghallgatni az igét és életté váltani azt a
hétköznapokban.
S lám, testvéreim, ez már a negyedik figyelmeztetés, hogy az igére, Isten szavára figyeljünk.
Valójában Jézus minden tanítványának és követőjének erre kell törekednie.
S
ha valaki ezt megpróbálta, az akkor nem más, mint éppen a Boldogságos
Szűzanya, akiről el is mondja a Szentírás, hogy szívébe véste a
szavakat, és el-elgondolkodott rajtuk. Ezt egyébként minden bibliaolvasó
és hívő ember tudja.
Máriáról valóban nem írtak fejezeteket az
újszövetségi szentírásban. Ám ha azt a keveset, amit leírtak,
figyelmesen olvassuk, észre kell vennünk, hogy a Szűzanya keresztény
hitünk három leglényegesebb mozzanatánál, titkánál jelen volt.
Jelen
volt a megtestesüléskor, hiszen az benne ment végbe, az ő méhének szent
laboratóriumában élt kilenc hónapon át a második isteni személy, a mi
megváltó Jézusunk. Mária méhe volt a műhely, a szövőszék, a palota, a
Szentek Szentje, az életadó tó, ahogyan azt az egyházatyák mondták.
Jelen
volt a húsvéti misztériumnál, a megváltás nagy művénél, hiszen azt írja
Szent János, a szeretett tanítvány: Jézus keresztje alatt ott állt
anyja (Jn19,25).
Sőt, nem csak ott állt, minden más jelenlévővel
együtt hallotta Jézus végrendeletét: Asszony, nézd, ő a te fiad! Majd a
tanítványnak: Nézd, ő a te anyád!
És jelen volt Pünkösdkor is,
amikor eljött a Szentlélek, és megszületett az Egyház, hiszen Szent
Lukács szó szerint ezeket írja: Az apostolok egy szívvel egy lélekkel
állhatatosan imádkoztak Máriával, Jézus anyjával (ApCsel 1,14).
Első
olvasmányunkban éppen a pünkösdkor megalakult közösségről, a
jeruzsálemi ősegyházról hallottunk csodaszép dolgokat. Ilyeneket: a
hívek sokaságának egy volt a szíve-lelke. Mindenük közös volt. Nagy
erővel tettek tanúságot Jézus feltámadásáról. Nincs köztük szűkölködő,
mert amióta találkoztak Jézussal, amióta Jézus feltámadottként belépett
az életükbe, azóta van érzékük észrevenni a mellettük élő ínséget
szenvedő embertársaikat. És szívük gazdagsága túlcsordult.
Ők valóban
nemcsak hallgatták Isten igéjét, Isten szavát, hanem életté is
váltották a hallottakat. Megélték a tanítást. Lefordították azt a
mindennapi élet nyelvére. Valójában ez tette őket boldog, örvendező
emberek társaságává. Ezért voltak gyarapodó, növekedő, befogadó,
meghívó, megtartó, gyógyító közösség. Mert ilyen közösség volt ez a
jeruzsálemi keresztény közösség.
Ezt az egykori állapotot mint elérendő célt kellene megcéloznunk nekünk is, mai keresztényeknek, mai keresztény közösségeinknek.
A
szentleckében Pál apostol a lelki adományokról beszél. Fontos dolgokat
mond: A Szentlélek mindenkit megajándékoz valamiféle adománnyal,
képességgel. Ezt mindenki azért kapja, hogy használjon, szolgáljon vele.
Nincsen magánhasználatra szóló adomány. A kapott adományokkal,
képességekkel az Egyház testének az építésén kell munkálkodnunk. Az
hitelesít bennünket, ha adományainkkal az Egyház javát, közösségeink
ügyét szolgáljuk, ha cselekvően részt veszünk életében, érte
munkálkodunk, érte dolgozunk.
Az hallgatja gyümölcsözően Isten
szavát, aki álszerénység nélkül, felelősségének teljes tudatában,
felleltározza, számba veszi adományait, képességeit, és azokat közössége
javára közkinccsé teszi, az elkötelezett, önzetlen szolgálatban, a mai
élet körülményei és kihívásai között.
Kedves Zarándoktársak!
Ferenc
pápa Az evangélium öröme kezdetű apostoli buzdításában azt mondja:
ebben a korszakban, még ott is, ahol kisded nyájat alkotunk, az Úr
tanítványai arra kaptak meghívást, hogy olyan közösségként éljenek, mely
a föld sója és a világ világossága. És arra kér: Ne hagyjuk, hogy
elrabolják tőlünk a közösséget (92.).
Drága Testvérek, a pápa nagyon jól tudja, miről beszél.
Világszerte
veszélyben vannak az építő, a termékeny, az életképes, élethordozó, az
úton megtartó közösségek. Alig vannak már gyarapodó, növekedő, befogadó,
meghívó, megtartó, gyógyító, értékrendet továbbadó közösségek.
Sok-sok
gondolkodó ember látja, hogy magyar népünk, székely népem, katolikus
hitem közösségeit is megcélozták már azok az arctalan, démoni hatalmak
és erők, melyek csak egyet akarnak: szétverni, szétzülleszteni megtartó,
értékrendet továbbadó közösségeinket, és rabszolgává alázni, lélekben
földönfutóvá tenni mindenkit, így minket is.
Nem akarom
mondandómat a magyar zászlóba csomagolni, de tizenéves korom óta Babits
Mihállyal vallom és élem: Magyar vagyok: lelkem, érzésem örökséget
kapott, melyet nem dobok el. Isten az Ő kifürkészhetetlen bölcs
akaratából magyarnak teremtett. Akaratából magyarul muzsikál a vérem,
fülemben pedig a pentatónia hangzik ismerősként, mert ezt hoztam
magammal, a ködbevesző múltból, háromezer év szent örökségeként.
Nos,
én azt vallom, hogy ezzel a kettős örökséggel megáldottan, ennek a
kettős örökségnek a súlyával és keresztjével kell megélnünk napjainkat,
és megcéloznunk a jövőt.
Nekünk keresztényként lehet és kell
magyarnak maradni, és magyarként kell a keresztény hitet megélni, mert
egyébként elárultuk azt a közösséget, amely bennünket emberré formált,
amely hazát, hitet, és nem is akármilyen kultúrát és civilizációt adott.
A
megváltásunkra közénk érkező Jézus Krisztus Mária méhét vette igénybe
ahhoz, hogy emberként a földre szülessen. A názáreti családi otthonban,
és a család otthonában, a zsinagógában, valamint a zsinagógai közösség
méhében formálódott fajtáját rajongásig szerető, az Atyának pedig a
kereszthalálig engedelmeskedő Megváltóvá. Azzá a Jézus Krisztussá,
akinek az egyháza az idők végéig a szülés fájdalmait szenvedi.
Ma
Isten az elkötelezett keresztény családokat, falvaink és városaink
plébániáit, egyházközségeit kínálja föl a világnak az újjászületés, a
megújulás eszközeként.
Ezekben a hitből élő keresztény családokban,
ezekben az élő, eleven egyházközségekben mint anyaméhben kell
újjászületnünk, az új feladatokra, az új kihívásokra. Családjaink,
egyházközségeink kell hogy a föld sója és a világ világossága legyenek,
amiként Ferenc pápa fogalmaz.
Ám minden felelősen gondolkodó
elmének tudnia kell, hogy semmiféle közösség nem adódik magától, és nem
is lehet szert tenni rá leszállított áron (Scott Peck).
A közösségek
létrejöttéért, életben maradásáért, jól működéséért nagyon nagy árat
kell fizetni, egy következetes és kemény utat kell bejárni.
Közösséggé válásunk, vagy álomba szenderült közösségeink újjászületése felé az első lépés: az ébredés.
Ezekiel
próféta látomásában a kiszáradt csontokkal tele mező a próféta szavára
új életre kel. Ám az ébresztő szót Isten adta a próféta ajkaira. És azt
is tudjuk a prófétáról, hogy korábban, elhívatása elején az Úr
szabályosan megetette vele a tekercset. Azaz teljesen magáévá kellett
tennie Isten szavát és akaratát. Azonosulnia kellett vele.
Ez a
bibliai kép világosan tudtunkra adja, hogy ébredés csak Isten akaratából
lehetséges, és csak azok lesznek képesek Isten eszközeként minket
felébreszteni, rádöbbenteni az ébredés fontosságára, akik életét
teljesen átjárta Isten szava, Isten igéje. Átjárta, mint tésztát a
kovász.
Azok, akik naponta olvassák, és az olvasottakat lefordítják a
napi kihívások, feladatok nyelvére. Akik következetesen élik a hitüket.
Akik hétköznap is keresztények, nemcsak vasárnap és nagy ünnepeken.
Gróf
Széchenyi István, a legnagyobb magyar életrajzából ismerős a történet,
hogy amikor 1825-ben a pozsonyi országgyűlésen Felsőbüki Nagy Pál
felszólalásában kikelt a nemzetüket elhanyagoló, elkorcsosodó magyar
főurak ellen, akkor nyomban szót kért és felajánlotta birtokai egy évi
jövedelmét a későbbi akadémia megalapítására. És követői is akadtak. És
elindult egy olyan folyamat, amely ma is példaértékű népünk
történetében.
Ezekiel lelkületű prófétákra, Felsőbüki Nagy
Pálokra volna szükségünk, akik felébresztik bennünk a keresztényt és a
magyart. Olyanokra, akik rádöbbentenek bennünket arra, hogy elég volt a
zászlólengetésből, az üres frázisokból, a nemzeti és egyházi
romantikából. Eljött a szolgálat ideje. Elérkezett az Istentől kapott
kincsek, adományok, javak kamatoztatásának az órája.
Folyton
Márton Áronra hivatkozunk. De jut-e eszünkbe azt tenni, amit ő tett. Ő
mindig és minden körülmények között azt tette, amit kötelességként
felismert. Nála szó és cselekedet összhangban volt. Ez alapozta meg
nagyságát. Ezért példakép.
Úgy közösségileg, mint egyénileg rá
kell ébrednünk arra, hogy hivatást, küldetést kaptam. Isten valamit
általam akar elvégezni. Valamit nekem kell elvégezni. Ha nem végzem el,
népem, fajtám, egyházközségem lesz szegényebb.
Hiszem-e ezt? Tudatában vagyok-e ennek?
Súlyos
a kérdés, mert azt mondja a teológus (Paul Zuhlener): az Egyház lehet a
bűnösök közössége, de sohasem a hitetlenek társasága.
Az meglehet, hogy gyatrán, bukdácsolva töltöm be hivatásomat, de tudom, hogy van, létezik, csak hát gyönge ember vagyok.
Azután,
föl kell hogy ébredjen bennünk a mi-tudat. Akkor beszélünk mi-tudatról,
ha tartalmat kapnak az ilyen fogalmak, mint anyaszentegyház, plébánia,
római katolikus, Székelyföld, együvé tartozás, megmaradni akarás, jövő,
hit, remény, szeretet, felebarát, testvér. Mindezekkel azonosulok.
Rá
kell döbbennünk arra, hogy milyen szellemi, lelki és természeti kincsek
birtokában vagyunk. Ezek a mi kincseink. Ezekről nem mondhatunk le,
mert ezeknek vér volt az ára. Tömegsírok szegélyezik a mezsgyéket, a
gyepűket. Ez az unokák jussa, a felnövekvő nemzedékek öröksége
nagyapáiktól.
Nem eladók az erdők, a mezők, a kútjaink. Nem eladó a
székely szürkeállomány sem. Ez mind-mind a mienk. Ezek gyümölcséhez,
terméséhez elsőként nekünk van jussunk. Igen, erre a szellemi, lelki,
erkölcsi magaslatra kell mindannyiunknak felnőni, ráébredni.
Mi lehetne a második lépés?
Egy
alkalommal a nikolsburgi Smelke rabbi az engesztelés napjának
előestéjén a frigyláda előtt állva ezeket mondta: Tudjátok meg, drága
szívbéli testvéreim, a megtérés lényege az élet fölkínálása. Hiszen mi
Ábrahám magjából származunk, aki felkínálta életét… a Mindenhatónak.
A
megtérés lényege az élet felkínálása! Úgy gondolom, hogy ez lenne a
második lépés közösségeink újjászületése felé. Felkínálni az életünket,
szolgálatunkat, javainkat annak a közösségnek, melynek létünket
köszönhetjük, s mely közösség számít a mi áldozatunkra.
Kafarnaumban
történt. Jézus, tanítványai jelenlétében, napok óta tanítja az
embereket. Tökéletes emberismerőként azt is észreveszi, hogy a lelki,
szellemi éhség mellett, ezek az emberek testileg is éhesek. Üres a
gyomruk. Kenyér, ennivaló kellene.
A próbatétel szándékával meg is
kérdezi Fülöpöt, honnét veszünk kenyeret, hogy legyen mit enniük, de ő
már tudja, hogy mit is akar tenni.
Fülöp lesújtó válaszára András
apostol szólal meg, de ő sem optimista: van itt egy fiú öt árpakenyérrel
és két hallal, de mi ez ennyinek, kérdi.
Ám Jézusnak ez a látszólag
semmi elég volt. Ezzel az öt árpakenyérrel és két hallal jóllakatott
mintegy ötezer embert. Nyilvánvalóan csoda történt. A Biblia úgy is
tartja számon a történetet, mint a csodálatos kenyérszaporítás
történetét.
Milyen üzenetet hordoz számunkra ez a csodatörténet?
A csodatörténetnek három szereplője van.
Az első Jézus, aki enni akar adni az őt követő tömegnek, aki valami nagyon jót akar.
A
második András, az apostol, aki ötezer ember között felfedezte azt a
valakit, akinél ott van a csoda alapanyaga, az öt kenyér és a két hal.
És a harmadik maga a névtelen fiatalember.
Drága
Testvérek! Népünknek ilyen András-lelkületű tanárokra, papokra,
pedagógusokra, politikusokra, vállalkozókra volna szüksége, akik nyitott
szemmel járva felfedezik azokat, akik tudnának valamit tenni.
De
nemcsak felfedezik: elvezetik arra az érettségre, hogy képesek legyenek
szellemi, lelki, anyagi kincseiket a közösség asztalára tenni.
A fiúnak talán éppen azért nincs neve a Szentírásban, hogy bármelyikünk lehessen.
Talán
maga is kételkedve kérdezte: mire elég ez a két hal és öt árpakenyér?
De odaadta. És tarisznyájának tartalma Jézus kezében a csoda
alapanyagává vált.
Testvérek, a csodák kora, a csodák világa, minden tévhittel ellentétben, még nem áldozott le.
Isten ma is tenne csodákat, csak hol vannak az Andrások, hol vannak az ilyen önzetlen, névtelen fiúk.
Én hiszem, hogy Erdély földje újra Tündérkertté válik, ha rádöbbenünk arra, hogy a megtérés lényege az élet felkínálása.
Harmadszor, úgy egyházi, mint nemzeti közösségeinknek alázatos, képességeiket, korlátaikat jól ismerő vezetőkre volna szüksége.
Ennek a szépségét és fontosságát egy példával tudnám érzékeltetni.
Paidarétoszról,
a köztiszteletben álló spártai férfiúról őrizte meg az utókor a
következő történetet. Miután sok csatában bátran harcolt Spártáért, és a
polgári életben is sok-sok érdemet szerzett, egy szép napon felvételét
kérte a király kísérői, a háromszázak közé. Mindenki meglepetésére
kérését elutasították. Paidarétosz azonban vidám arccal, örömmel vette
tudomásul az elutasítást.
Amikor ezen a barátai szerfölött
csodálkoztak, ezeket mondta: Boldog vagyok, mert most már tudom, hogy
Spártának háromszáz olyan fia van, aki különb nálam.
Észrevenni
azokat, akik különbek, mint én. Fölnézni rájuk, fölzárkózni mögöttük. Ez
nem más, mint a közösségben gondolkodás, az érettség bizonyítéka.
Ha
a hintó elé fogott lovak egymás torkának esnek, akkor a hintó a sáncban
köt ki. Aki ezt a sorsot szánja népének, az éretlen és felelőtlen
ember. Az érettség alázat. Csak annyiban számítok érett, felelős
embernek, ha hintó elé fogott lóként értelmezem magamat. Ha én önként
leszek lóvá, akkor nem tudnak mások lóvá tenni.
Pál apostol azt írja: Mindenkinek mindene lettem, hogy némelyeket mindenképpen üdvözítsek (1Kor 9,23).
Kedves Zarándoktársak! Még egy igen fontos dologról föltétlenül szólnom kell.
Akárhányszor
újraolvasom az Apostolok Cselekedeteinek azt a részét, mely beszámol a
mennybemenetel és a Szentlélek eljövetele között eltelt időről, újra és
újra megfogalmazódik bennem a felismerés, miszerint az Egyház élete nem a
tevékenységgel, hanem az imával, a csendes elvonulással kezdődik.
Az
ima az egyház életének és tevékenységének a szerves része. Mindenfajta
tevékenység, de legfőképpen a megújulás kiinduló pontja. Nincs
megújulás, nincs újjászületés megújult imaélet nélkül.
Nehéz ezt az amúgy logikus felismerést következetesen betartani.
Tenni akarásunk sokszor feledteti velünk ezt az igen fontos lépést.
Ugyanakkor
az ima témaköre egyben az a láncszem, amely egybekapcsol, összeköt
minden hívő embert. Mert egyházközségeinkért, népünkért, az
újjászületésért, a megmaradásért igen nagy szolgálatot tehetnek és
tesznek is az imádkozó öregek, az imacsoportok, a szenvedéseiket
felajánló betegek, egyedül élők, azok, akik a Mária Rádióval, vagy
magányosan, de imádkoznak, morzsolgatják rózsafüzérüket, imádkozzák a
zsoltárokat, valamint testi, lelki szenvedéseiket az újjászületésért
ajánlják fel.
Ez lenne a negyedik fontos dolog. Imádkozó közösségekké
alakítani egyházközségeinket. Istennel beszélő viszonyban levő néppé
válni. Imádkozva dolgozó és dolgozva imádkozó közösséggé lenni.
Az imában egymásba kapaszkodó néppé válni.
Egymásba
kapaszkodva imádkozzatok – hallja, mint benső hangot, egy imacsoport
vezetője. Milyen csodálatos lenne, ha itt Somlyó hegyén, egymásba
kapaszkodó népként kapaszkodnánk Isten kezébe. Mi állja ennek útját?
Akik imádkoznak, azok az Isten kezét fogják. Akik az Isten kezét fogják, azok nem vesznek el, azok túlélnek minden próbát.
Carlo
Carretto neve ismerősen hangzik a lelki irodalomban jártas híveknek. Ő
meséli el, hogy családjának volt egy 15. századból való festménye, amely
a Szűzanyát és a kis Jézust ábrázolta, de úgy, hogy a kis Jézus kezében
egy madár volt. Kisfiú korában az a különös ötlete támadt, hogy a
madarat kikaparja Jézus kezéből, és helyette egy kis szekeret fessen.
Tette ezt azért, mert a neve azt jelenti: szekér. Miközben átfestette a
képet, így imádkozott: Édesanyám, te vigyázz rám. Boldog leszek, ha
játékszer lehetek szent fiad kezében. Később hozzáfűzte: minden
alkalommal, amikor komoly nehézségekkel viaskodott, erre az átfestett
képre nézett és hitte, hogy Jézus helyes irányba kormányozza élete
szekerét.
Kedves Zarándoktársak!
A csíksomlyói kegyszobor úgy
ábrázolja égi édesanyánkat, mint aki bal karján tartja áldást osztó
szent fiát, jobbjában pedig jogar van. Ott Jézus mellett, Mária karján
mindannyian elférünk. Elfér az egész világ gondja. Akkor hogyne férne el
a mi népünk, a mi közösségeink minden gondja-baja. Tegyük oda. Tegyük
oda egyszemélyes gondjainkat, de tegyük oda népünk gondjait is. Kérjük
meg égi édesanyánkat: imádkozzon, esedezzen értünk, hogy legyünk
öntudatra ébredt nép, az életét, képességeit közössége javára felkínáló
nép, jó, alázatos vezetőkkel megáldott nép, valamint Istennel beszélő
viszonyban lévő, imádkozó nép. S a többit bízzuk a jó Istenre. Ámen.
Magyar Kurír
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!