Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
8 éve | Rádiné Zsuzsa | 0 hozzászólás
KÉPGALÉRIA – klikk a képre!
Böjte Csaba ferences szerzetesnek nem csak határainkon túl vannak gyermekvédelmi központjai. A Dévai Szent Ferenc Alapítvány Fejér megyében is működtet két iskolaházat, ahol a helyi nehéz sorsú gyerekek odafigyelést, finom ételt, jó szót és támogatást kapnak.
A Don Bosco Iskolaház 2011-ben alakult. Egy, az önkormányzat által átadott, elhagyott iskolaépületben működik Polgárdi szélén. A gyerekek óvoda és iskola után érkeznek az iskolaházba, és itt maradnak egészen estig. Játszanak, együtt tanulnak a délutáni órákban, és más közös tevékenységet is végeznek, takarítanak, kertészkednek. Emellett vacsorát kapnak és biztosítják számukra a rendszeres tisztálkodási lehetőséget is.
* * *
Az iskolaházban a gyerekek együtt készítik a vacsorát, s azt is tudják, hogy a partvist hol kell megfogni. A háznak kertje is van, ahol mindenki gazdája egy-egy palántának, de nevelnek málnát és gyümölcsfákat is. „A gyermek küzd és izzad a focimeccsen, és küzdjön a verssel, a számtanpéldával, de a porolóval, meg a krumplipucoló késsel is! Szerintem nem baj, ha a gyermek a felnőttel megtanulja a rózsatövet, a szőlőt, a gyümölcsfát megmetszeni, vagy néhány ágyás hagymát, retket elültetni, kigyomlálni, s a finom reggelihez feltálalni” – írja Böjte Csaba.
Tibi ma 9. osztályos szakiskolás, tavaly ballagott a polgárdi iskolaházból. Így emlékezik: „Még alsós voltam, amikor kezdtem feljárni az iskolaházba. Az jelentett sokat, hogy segítettek a tanulásban, és az is, hogy utána barkácsoltunk. Építettünk bunkert, ami minden gyerek álma! Vakolni is ott kezdtem Józsival, egy kis faldarabot csináltunk meg a raktárban. Most hidegburkolónak tanulok.”
Az iskolaház pedagógusai és gyermekei között nem klasszikus tanár–diák viszony van: a nevelő pingpongozik, tanul, még együtt is tereget a gyerekekkel. Így a vezető-vezetett viszony mellett a focipályán, a kertben kialakul a barátság, mely alkalmat ad arra, hogy felszínre kerülhessen mindaz, ami a gyermek szívét nyomja.
„Számomra az iskolaház egy második otthont jelent, ahol bármikor és bármiben segítenek, ha szükségem van valamire. Az összetartozást jelenti. Mindegy, honnan jössz, és ki vagy, egyformák vagyunk” – vallja Gyuri, aki idén végzős fémforgácsoló.
Az alapítvány munkatársai büszkén, örömmel mondják, hogy a „második otthon” kifejezés a gyerekektől ered, de már a felnőttek is magukénak vallják.
Az iskolaház azonban nem egy szabadidőközpont. A házban fontosak a jól látható szabályok, korlátok, hiszen egy nehéz sorsú gyermek számára a családiasság mellett a kiszámíthatóság és a biztonság alapvetően fontos. A korlátok pedig nemcsak azért vannak, hogy a gyerekek ne bújjanak át alatta, hanem azért is, hogy megkapaszkodjanak benne.
A gyerekek az iskolaházban tisztálkodnak, mosnak rájuk és másnapra tiszta ruhát kapnak. Ha szükséges, ha a szülők ezt nem tudják megtenni, a nevelők szemészetre, fogászatra is elkísérik a gyerekeket.
„Hát kezdjük ott, hogy elfogadták a nagy számat. Most komolyan… nekem az jelentett sokat, hogy jó embereket ismertem meg. Kezdve keresztszüleimmel, akiket nagyon szeretek. De Klau, a ház vezetője is igazi nővérem lett. De Marcit, Ottó bácsit, Adélékat megismerni is örök élmény. Ajánlom mindenkinek” – bátorít Viki, aki jelenleg 9. osztályos, péknek tanul.
S hogy mi számít a legnagyobb értéknek a Don Bosco Iskolaházban? Csaba testvér iránymutatása szerint talán a lelkiismeretes feladatvállalás: „A feladatok lelkiismeretes vállalása, elvégzése formál, alakít bennünket! A tetteink visszahatnak ránk! Holnap az lesz a gyermek, amit ma csinál, gondol… tetteinkkel önmagunkat formáljuk, alakítjuk, építjük! Az ember tetteivel, szavaival, gondolataival teremti meg önmagát!”
A polgárdi Don Bosco Iskolaház ötödik születésnapja alkalmából ünnepelni hívja az érdeklődőket április 17-én, vasárnap délután. Az ünnepség részletes programját ESEMÉNYNAPTÁRUNKBAN találják.
Forrás: Don Bosco Iskolaház, Székesfehérvári Egyházmegye
Fotó: Don Bosco Iskolaház
Magyar Kurír
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!