Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a ZARÁNDOKLAT - Élő egyház közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
ZARÁNDOKLAT - Élő egyház vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Ma, az egyházi év utolsó vasárnapján úgy ünnepeljük Krisztus urunkat, mint a világmindenség királyát. Kissé idegenül hangzik ez, mert az evangéliumokból úgy szoktuk meg Jézus alakját, mint egy szegény emberét, aki csupa jóra, szépre tanította az embereket és sok-sok jót tett velük, aki soha nem törekedett hatalomra. Zavaró még ebben a megnevezésben, hogy a királyról is különféle képeink vannak, melyek többnyire tele vannak politikai tartalommal. Mert vagy úgy képzeljük el a királyt, aki igazságos - mint legendás Mátyás királyunk -, s akinek uralma alatt jólét van az országban, vagy pedig úgy - és ez a gyakoribb -, mint egy zsarnokot, aki a szegény, egyszerű embereken zsarnokoskodik. Fölmerülhet tehát bennünk a kérdés: miért kötötte Isten ilyen könnyen félreérthető dologhoz ezt a tanítást? Hogy megértsük, szemügyre kell vennünk Krisztus királyságának és egyáltalán a királyságnak történetét.
Az ókori keleten a királyt, az uralkodót vagy egyenesen istennek, vagy az istenek küldöttjének tekintették, akinek közönséges földi halandó föltétlen engedelmességgel tartozik. A választott nép, a zsidó nép királyaiból azonban ez hiányzott, mert Izrael egyetlen királya maga Isten. Mégis a mindenkori királyt úgy tekintették, mint szent személyt, akit Isten fogadott fiává és hatalma letéteményesévé tett. Izrael királyai közül a második, a dicsőséges Dávid király kapja azt a külön ígéretet Istentől, hogy nemzetségének uralma soha nem szűnik meg, mert Dávid házából fog származni a Messiás, a legfőbb király.
Az Újszövetség középpontjában a Jézus Krisztus által hirdetett Isten Országa eszmény áll, mely ország nem egy földrajzi terület, s amelynek királya, ha úgy vesszük Krisztus. Ez az Isten Országa mentes minden politikai hatalomtól, befolyástól, nem emberi elképzelések eredménye, s királya Krisztus nem kíván vetekedni egyetlen földi uralkodóval sem: sem Heródessel, sem pedig a római császárral, sőt arra tanít minket, hogy adjuk meg a császárnak, ami a császáré, s az Istennek ami az Istené.
Életében kerüli azt, hogy királynak tekintsék: nem szereti a Messiás megszólítást, mert politikai tartalommal van társulva, a csodálatos kenyérszaporítás után az őt királlyá tenni akaró tömeg elől elmenekül. Egyetlen egyszer engedi meg, furcsa módon, hogy királyként tiszteljék: a virágvasárnapi Jeruzsálembe való bevonuláskor, amelyre már rávetette árnyékát a közelgő szenvedése. Nyíltan pedig - ahogy az evangéliumban hallottuk - Pilátus előtt vallotta meg: "király vagyok". Akkor vallja meg, amikor a szenvedés küszöbén áll, mert szenvedésével valósul meg igazán királysága és győzelme. Királyi dicsőségét pedig feltámadásával és második eljövetelével nyilvánítja ki.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!